środa, 27 maja 2009

Manewry- zdobywanie stoku bojowego twierdzy

WARSZTATY HISTORYCZNE NYSA 01-03.05.2009R.

Nysa stała się centralnym ośrodkiem inscenizacji historycznych okresu napoleońskiego na Śląsku. A jak będzie rozsądnie prowadzona działalność rekonstruktorska może nabrać znaczenie również w Polsce.
Tak jak w większości ciekawych wydarzeń tak i w tym przypadku los dołożył swój palec. Od zawsze byłem wielkim miłośnikiem gór, co niedzielę wychodziłem na Kopę Biskupią, mam blisko 400 wejść. Pewnego razu wszedłem na Kopę a było to1- go maja 2000r. a tam coroczna inscenizacja wojsk austriackich. Spodobało mi się i postanowiłem przeszczepić inscenizację na potrzeby Twierdzy Nysa. I tak też się stało dzisiaj „zaraziłem” pomysłem wszystkie miasta na Opolszczyźnie gdzie są zabytki militarne. Inscenizacje tak się rozrosły organizacyjnie, że miasto musiało przejąć organizację wszystkich działań związanych z promocja miasta i rozwojem turystyki na bazie zabytków twierdzy.
Tegoroczne warsztaty były perfekcyjnie przygotowane, dla mnie najbardziej okazały oddział historyczny wojsk pruskich wystawiony za ok. 100 000 zł. przez burmistrza Mariana Smutkiewicza i ówczesną radę miejską.

Brak komentarzy: